mandag den 14. november 2011

Danse danse dukke min..

Jeg har altid elsket dukker og som barn kunne jeg bruge timevis med alle mine dukkebørn.
Mine piger har også arvet glæden ved dukker og jeg elsker når de triller rundt med dukkevognen og laver mad i legekøkkenet, når dukkebørnene er sultne.

Sidste år besluttede jeg mig for, at tiden var kommet til, at begive mig ud i et dukke sy-projekt.
Jeg tog på biblioteket og låne en bog om at sy dukker og så startede processen med at
"Give en dukke liv"

Mit valg faldt på de absolut så kære Walldorf dukker. De er så herlige, kønne og enkle. Mine piger var med til i processen (på en kigger) og de valgte selv hvilken hårfarve deres dukkebarn skulle have.

Silles dukke blev døbt Ingrid opkaldt efter Dronning Ingrid og Emmas dukke døbt Dagmar opkaldt efter Dansemyggen Dagmar (fra Cykelmyggen Egon). Jeg kunne ikke selv have valgt bedre navne, de er som skabt til dukkerne.


Ingrid og Dagmar i dukkesengen.

1 kommentar:

  1. Nej, hvor er de fantastiske. Jeg elskede også dukker som barn. Det er det mest ærgelige ved kun at have fået drenge. Nu ligger min dukke glemt væk i nederste skuffe og barbie bliver kun taget frem, når der kommer piger på besøg.

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)