torsdag den 10. november 2011

Mit første indlæg

Hvor er det vildt, mit første indlæg som blogger :0)

Jeg er bare helt ny i der her blog univers og kender slet ikke til hvordan jeg sætter tekster og billeder ind, men mon ikke jeg lærer det med tiden.

Min blog hedder Pustetrolden og hvorfor så det?  Jo nogle husker sikker uroerne fra Flensted fra barndomsårene. Jeg husker tydeligt Pustetrolden (se billede). I Danmark hed det sig i gamle dage, at hvis man faldt og slog sig og det gjorde rigtig ondt, skulle man puste på en trold, så forsvandt smerten øjeblikkeligt.Troldepusteri var ligeledes et virksomt middel mod dårligt humør og bekymringer. Det gamle husråd gælder stadig, derfor er det en god idé, at have en ”pustetrold” hængende i sit hjem eller på sin arbejdsplads.

Da jeg i over 15 år har døjet med tilbagevendende depressioner og hvad der følger med disse, synes jeg bare at Pustetrolden er kendetegnende for mig. Og uro er på ønskesedlen til jul, sådan en må jeg eje - indtil må jeg kreere en efterligning, det må være et nyt projekt.

Nå men nu er jeg da igang med min blog - Håber I vil følge med og være lidt tålmodige med en nybegynder som jeg.

5 kommentarer:

  1. Kære søde Mette, jamen så skal jeg da følge med hos dig også. Total spændende og tro mig, her i blogland kommer du til at bruge mange timer.
    Velkommen til.
    (Kig forbi hos mig hvis du har lyst)
    Mange knus fra Libbie/Binemor

    SvarSlet
  2. Skide godt Mette. Glæder mig til at følge dig. Spørg endelig hvis der er nogen begynder vanskeligheder.

    SvarSlet
  3. næh hvor fint Mette, du har hermed en fan:-)

    SvarSlet
  4. Du klarer det godt.. Så få indlæg og jeg er allerede solg. totalt op tre yndlingsblog dér..

    Katrine
    katrinestampe.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Tak for tippet.

    Jeg må da vist hellere få kigget lidt nærmere på det der blogvin.

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)