onsdag den 21. december 2011

Mistelten

(Billedet er lånt fra nettet)

I år har jeg med stor fornøjelse læst Rie Elise Larsens julebog JULEFRYD, en fantastisk bog.
Især alle de over skønne digte/vers fra bogen.

Jeg vil lige dele digtet MISTELTENEN fra bogen med jer.

Bag døren ud til gangen
er der no'en der står og snaver
og jeg skal sove, siger de
men falder kun i staver

Jeg lurer gennem nøglehullet
stille og på vagt
og ser min tykke far
i en krympet nissedragt

Min mor har glemt sin slankekur
og smidt den sidste hæmning
hun pjanker mens hun rødmer let
og er i julestemning

Men heldigvis er det kun et
decemberfænomen
og skylden, ja den skyder jeg
på årets mistelten.

Så pas på derude, små potter, har også ører og øjner ;o).....

GLÆDELIG 21. DEC.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)