onsdag den 22. februar 2012

Mormors platter er tilbage


Jeg læste denne artikel på nettet igår :mormors platter er tilbage og sjovt nok har jeg en morsdagsplatte fra mit fødselsår hængende i stuen og 4 stk. Wiinblad platter med månederne : januar, februar, april og september, månederne hvor vi i vores lille familie er født.

Desuden har jeg 12 juleplatter, som bliver brugt til af spise æbleskiver af i julen - så hyggeligt.
Min mormor havde som, mange ældre mennesker, disse platter hængene på væggene overalt. Desværre blev alle smidt ud, da hun døde for over 20 år siden, dengang gad ingen i familen havde dem - ærgeligt!

Jeg er rigtig glad for Bjørn Wiinblad. Jeg mindes fadene, vaser, platter mm. fra min barndom.
Min onkel og tante havde rigtig meget bjørn wiinblad og da jeg faldt over vaser, fade og platter i genbrugen for et års tid siden,  kunne jeg ikke modstå.

Morsdagsplatten fandt jeg på loftet hjemme hos min mor og bonusfar. Platten har været min bonusfars' mors og nu hænger den i min stue.

Jeg ved ikke præcis hvad der er med mig og de gamle platter, men de minder mig og en tryg og hyggelig tid - de spreder simpelthen en skøn stemning.

Har du også platter hjemme hos dig?

2 kommentarer:

  1. ja jeg har min mormors morsdagsplatter men de står desværre gemt væk på loftet da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal med dem. Så fedt med lidt inspiration, vil helt sikker overveje at spise æbleskiver af dem til næste år:)

    SvarSlet
  2. Platter er da for FEDE!
    Jeg har 24 juleplatter tror jeg, har både fået alle min svigermors + arvede efter min farmor. Vi bruger dem til alt (og ikke kun når det er jul) Elsker den blå farve og de pæne motiver, hvis manden gav mig lov ville jeg også have et par stykker op at hænge :)
    kh

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)