fredag den 20. april 2012

Så fløj fuglen hjem til mig

Jubiiii denne flotte fugl fra Kay Bojesen, måtte jeg bare eje - Sunshine hedder den og den er nu MIN.



Min kærlighed for Kay Bojesen startede sidste år, da jeg hjemme på loftet fandt en af Kay Bojesens værker godt gemt i en kasse.  Det viste sig , at være en mere sjælden af slagsen, nemlig en dukkevogn. Desværre er det ikke lykkeds mig at finde de små figurer øv øv.


Billedet her er lånt på nettet. Dukkevogn er magen til min.

Min mor fandt  i sin tid dukkevognen på et loppemarked og jeg har som lille leget med den, sjovt ikk.
Nu står dukkevogn på amagerhylden i køkkenet og jeg bliver så glad hver gang jeg ser på den.

Min samling er oppe på 4 værker. Den første jeg fik efter mit fund af dukkevognen blev kaninen, derefter aben og nu den skønne pipfugl og jeg skal helt sikkert udvide min samlig med Kay Bojesens fantastiske arbejder.


Tingene skal have sjæl, de skal fungere, være gode at holde i hånden, en glæde at se på.
Linjerne skal smile”
Kay Bojesen




2 kommentarer:

  1. uha de fugle er bare så fine, herhjemme samler vi også på kay Bojesen. ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja pipfuglene er ikke til at stå for. Jeg måtte bare eje en.

      Dejlig dag til dig også.

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)