fredag den 13. april 2012

TULA HOP TULA HEY......

Vi er herhjemme helt vilde med Astrid Lindgrens univers og efter besøget i Astrid Lindgrens verden, er vi helt solgte.

Så da temaet til Silles 8 års fødselsdag for pigerne i klassen skulle vælges, faldt valget på Pippi tema. Jeg troede faktisk, valget ville falde på Smølfe tema, men der tog jeg fejl.

I vores lokale legetøjsbutik havde de så til alt held tallerkner, kopper, servietter, indbydelser, papirsposer og balloner til 10 kr. pr. sæt - hvor heldig kan man være.



Pynt ved Villavillekulla på Langelandsvej:


De flotte træfigurer af Pippi og co. har jeg lånt af min søde nabo, som også selv har lavet dem.






Fødselsdagsbordet:



Pippis hus og Hoppetossen som pynt.
Hoppetossen har jeg lånt af en venindes søde søn på 4 år.




Menuen bestod af Pippis pitabrød og grøn saftevand


Dessert : Pippi pandekager med is


Jeg havde lavet en konnkurrence hvor pigerne blev delt i to hold og skulle:

1. samle to Pippi puslespil på tid

2. sætte næse på en klovneplakat med bind for øjnene



3. Kims leg

4. dåsekast

 
5. løfte "100 kg vægtstang"


Mens pigerne var igang med Pippikonkurrencen stjal tyvene Dunder-Karlsson og Blom Pippis skat med guldmønter og pigerne måtte på jagt efter guldmønterne. Mønterne var gemt i naboens have.



Med mønter retur blev der serveret chokoladekage Pippi og pigerne fik en tingfinderpose med slikpose og små ting.

 
Som minde om Pippi fødselsdagen fik alle piger et diplom med hjem



En skøn og vellykket fødselsdag, med glade børn og en overlykkelig fødselsdagpige og ja to trætte forældre.

Tula hop sa sa

5 kommentarer:

  1. Ih, hvor er det gennemført. Bare det var mig, der skulle holde sådan en Pippi Fest (mine piger er dog 17 og 19, så det holder nok ikke). Jeg er også ret vild med Astrid Lindgrens Verden og anbefaler det til alle børnefamilier.
    God weekend. Hilsen Merete

    SvarSlet
  2. Ja Lindgrens univers er fantastisk og ikke mindst Astrid Libdgrens Verden, som bare må opleves.

    Jeg har virkelig nydt planlægningen sammen med Sille, et skønt mor-datter projekt.

    SvarSlet
  3. Det lyder som en fantastisk fest - min søn har snart fødselsdag, og jeg ville vildt gerne holde en Emil fra Lønneberg fest for ham, men han påstår, at det er man for gammel til, når man bliver 16 (ØV altså);o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  4. Hi hi Karen.... Ja det er nok ikke lige en Emil temafest en ung mand på 16 drømmer om. øv øv for dig :-(

    SvarSlet
  5. Ih altså, jeg kan se jeg har en lidelsesfælle, for jeg er også pjattet med temafester. Du har ret, det er bare så hyggelgt at forberede sig til sammen med fødsellaren... Super sejt pippitema. Se evt vores temafester på min blog.
    Vh Eline

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)