søndag den 20. maj 2012

Dukkesengen fra min barndom

Emma er lige inde i en fase igen, hvor dukke babyen er et hit.

Og jeg skal da lige love for, den baby bliver passet og nusset godt om.

En aften hvor babyen var blevet puttet i dukkevognen og Emma lagt sig i sin seng, springer Emma op og siger " Jeg bliver nød til at have en dukkeseng til min dukke".

Dukkesengen som hun indtil for et par uger siden, havde stået ubrugt på værelset, var kommet ud i legehuset. Så jeg måtte op på loftet, for der havde jeg min gamle dukkeseng fra barndommen gemt.


Her er den så, min gamle dukkeseng med babyen i.
Bemærk lige den hæklede hagesmæk, som jeg har lavet, fin ikk.


Sengetøjet med de små blå ænder har også været mit. Jeg fandt det på loftet hos min far, da der skulle ryddes op - hold fast det vækker mange gode minder fra min barndom.


Babyen drikker jo selvfølgelig også sutteflaske og Emma er en god dukkemor, så dukken lider i hvertfald ikke af sult. Men kommer der "mælk" ind så kommer der vand ud i den anden ende og det kræver nogle bleer.

Så Emma og jeg tog i legetøjsbutikken for at købe Babyborn bleer, men 50 kr. for 5 stk. det syntes jeg var i overkanten. Så Emma jeg tog i Super Best og der købte vi små babybleer, en hel pakke for 37 kr. et kup ikk. Nu får babyen en dejlig tør ble på hver gang hun bliver skiftet.





1 kommentar:

  1. Sådan med bleerne:) Jeg havde helt klart gjort det samme. Super fin hagesmække og sengen selvfølgelig. Der er ikke noget bedre end når end eget legetøj kan bruges af ens børn.

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)