fredag den 18. maj 2012

Se min have

Idag da jeg gik og puslede i haven og ryddede lidt op i legehuset, fik jeg ideen om, at vise jer min dejlige have.

Vi byggede vores hus for ca. 6½ år siden og i år er hækken endelig kommet op i den (næsten) rette højde så dejligt !



Pigernes skønne legehus, åhh hvor har de og leger de mange timer i det. Sandkassen er mandens værk, jo jo det er jo ikke alle og enhver, der har en nedgravet en af slagsen.


Et kig ind i legehuset.


Bag huset har vi en lille hyggekrog. Det hvide cafesæt, var et sæt der var på vej til genbrugspladsen. Det hapsede jeg og nu står det så fint i min have.

Højebedene er ja mandens værk. Jeg forstod i første omgang ikke helt mandens tankegang omkring højbedprojektet, men da de stod færdige - så synes jeg faktisk rigtig godt om dem ;o)

Helt bagerst i billedet kan man skimte mine syrenbuske. Jeg elsker syrener!
De to buske fik jeg i bryllupsdagsgave for nogle år tilbage af min søde mand ;o)


Vores skønne græsplæne, hvor der er plads til trampolin, mål og kaninbur og ikke at glemme masser af pigernes legekammerater .

 
Desværre har jeg ikke fået taget et billede af vores hul i hækken til naboen.
For selvfølgelig skal vi, i bedste Lotte fra ballademagergadestil, da også have et hul i hækken.
Vi har de skønneste naboer - ja venner er de blevet.


De to sidste år har stolene endeligt været i brug. Pigerne er nu så store, at de sagtens kan løbe rundt på gaden og lege,  forøvrigt er gaden fuld af børn i samme alder som vores piger FEDT!

Ja og vi har vasket gult idag ;o)

Det var et smugkig i min have.
Den anden side af huset har jeg ikke fotograferet, den side må I have tilgode.


Børnehaveredskaberne er stillet klar ved legehuset, så de igen imorgen kan leges med.








4 kommentarer:

  1. Sikke en fin have du har, jeg er lidt vild med jeres højbede.. ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak Louise.
      God aften til dig også ;o)

      Slet
  2. Wauw Mette hvor har I det fint!!
    Her har ingen af os luget ukrudt endnu i år, men resten af weekenden står i "udenoms-arealernes-tegn" og det er bestemt tiltrængt, men når solen kommer får jeg også bare endnu mere lyst til at plante i potter, feje og rydde op :)
    Mange knus

    SvarSlet
  3. Når solen skinner kommer lystentil at pusle lidt udenfor. Der mangler nu også blomster i et par krukker her hos mig, men jeg håber jeg når det inden sommeren er ovre smiiiler.

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)