tirsdag den 6. november 2012

Kender du Herman?

Herman er en venskabskage - en slags Tamagoshi for voksne og kan som børnenes udgave dø,
 hvis man ikke passer på ham.
 
Sille og Emma har fået ham af et søskendepar, hvor storesøster går i klasse med Sille og lillesøsteren i klasse med Emma.


 
Herman er naturlig gærende og bliver færdig på 10 dage, og må ikke stå i køleskabet, men skal stå evt. på køkkenbordet med køkkenrulle over,
Herman venskabskage vokser nemlig ved stuetemperatur.
 
Hvis Herman ikke bobler er han død. Det er iøvrigt også forbudt at give ham et nyt navn.
  • Dag 1 – Du modtager Herman
  • Dag 2 – Rør i Herman ca. 2-3 gange
  • Dag 3 – Det samme som dag 2
  • Dag 4 – Herman er sulten og skal derfor have 2dl. mælk, 2dl, hvedemel og 2,5dl sukker
  • Dag 5 – Rør i Herman 2-3 gange
  • Dag 6 – Samme som dag 5
  • Dag 7 – Samme som igår
  • Dag 8 – Samme som igår
  • Dag 9 – Herman er igen lidt sulten og skal have det samme som dag 4. Desuden skal han nu deles i 5 lige store portioner, som du giver til 4 af dine venner, sammen med denne pasningsvejledning.
  • Dag 10 – Herman er rigtig sulten og skal have følgende:
1,5 dl. olie 3 æg 2,5 dl sukker 3,5 dl hvedemel 2 tsk. bagepulver 1 tsk. salt 100 gr. hakkede nødder 100 gr. hakket chokolade 2 revne æbler 2 tsk. kanel
  • Rør Herman godt sammen og hæld ham i en stor rund for (26-28 cm. i diameter)
  • Stil Herman på den nederste rille i ovnen og bag ham ca. 35-45 min. ved 175 grader.
Længe leve Herman!
 
Det bliver spændende at se hvilken kage det bliver til!
 
Jeg mindes at have prøvet ham som barn, men husker desværre ikke den færdige kage.
 
Kender du Herman.
 
 



10 kommentarer:

  1. Jeg kender ham ikke, men jeg synes også det lyder spændende. Husk at vise billeder af ham nu og færdig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så nu kom der billede på!
      Laver selvfølgelig en opdatering af kære Herman.

      Slet
  2. Jeg har lige dræbt en Herman....

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh kondolerer!

      Så må vi se om pigernes Herman lever længere.

      Slet
  3. Ja, jeg kender Herman.Han er en ældre herre efterhånden, men holder sig åbenbart godt :o) Jeg lærte ham at kende på min arbejdsplads tilbage i 1979 - 80.
    Og han smagte dejligt..... så hvor får jeg fat i en del af ham igen ?
    Mange hilsener
    Ingrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor skægt han har levet så længe.

      Man får en del af en som har en kagedej igang.

      Slet
  4. Jeg har slået op til flere ihjel... Det lyder lidt makabert, men jeg er aldrig lykkes med ham. Glæder mig til at se et billede af ham, hvis han overlever..?
    Kh Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh da da.....

      Det bliver spændende at se om Herman overlever her.

      Jeg holder jer opdateret!

      Slet
  5. **Man får en del af en som har en kagedej igang.**


    Har ikke hørt om nogen siden dengang - før nu.....
    Hilsen Ingrid

    SvarSlet
  6. Sikke en sjov og sød idé. Jeg har aldrig hørt om Herman før.

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)