onsdag den 21. november 2012

Lav selv julekalender

Pigerne og jeg har i et stykke tid haft gang i flere juleprojekter og et af dem er nu færdigt.
 
Det er en julekalender til pigernes mormor og bedstefar.
 
 
 
 
Vi har i gemmerne fundet en opslagstavle, derpå har vi klistret 24 små klemmer med 1-24 på.
(tallene har vi printet ud på nettet - søg på christmas numbers og der kommer mange frem).
 
24 stykker papir et klippet og foldet.
 
Inden i hvert papir gemmer sig en lille overraskelse i form af et billede, en tegning, perlemotiv eller et lille julevers.
 
 
 
Når papiret er åbnet hænges det tilbage på tavlen med motivet ud ad.
 
 
Nu kan mormor og bedstefar glædes ved at  se børnebørne mm. i løbet af hele december måned.
 
Du kan stadig nå at lave en julekalender til børnens bedsteforældre, bare frem med papir og saks ;o)
 
 
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Åhr en super super god idé Mette, jeg grubler faktisk over noget til mormor og morfar... Vi kan jeg sagtens nå det her i weekenden tænker jeg!!
    Tak for inspiration :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Libbie du må bare igang i weekenden.

      Slet
  2. GUD NEJ, hvor er den dog fin! De bliver da bare SÅ glade for den. Og så pynter den samtidig rigtig fint :o)

    Jeg faldt lige over Mathildedukken, du har sendt til Mette's datter - hvor pokker har du dog fået fat i den henne - selv syet........? Jeg elsker den!

    Kh. Maria - ny fast læser af din blog :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til Maria.
      Jeg fik nogle dukker foræret de er fra Arla. Det er Krea der i sin tid har lavet dem. De har kunne købes på Arlas hjemmeside to for 75 kr tror jeg.

      Slet
    2. Øv, dem har jeg aldrig set før, og nu er jeg vist for sent ude :o)
      Men sød er den i hvert fald.
      Ha en dejlig dag!

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)