torsdag den 6. december 2012

"Advent hva' er det?"

Det spurgte Emma om i weekenden og jeg måtte så prøve at forklare hende det godt jeg kunne.
Forklaringen lød i retning af :
" Advent er en forberedselse på julen, der fejrer at Jesus blev født.
Med de fire lys i adventskransen tælles der ned til juleaften, den dag Jesus blev født"
Forklaringen faldt i god jord og Emma spurgte ikke yderligere til begrebet advent. Meget spændende at Emma spøger ind til feks. advent som er en tradition, jeg  ikke bevidst tænker dybere over. Men hendes spørgsmål sætter gang i refleksion og sætter på en eller anden måde tingene i nyt perspektiv.




Et glimt af vores adventskrans




En adventskrans af gran er en tradition jeg har taget med hjemmefra.
Dog pynter jeg den ikke med rødt bånd, som min mor altid gjorde.

Jeg har valgt fire lys med pink neon tal på (lidt svært at se farven på tallene) og pyntet kransen med små farverige pom pom'er.



De skønne så pom pom'er som Emma sirligt har siddet og sat på adventskransen.

Jeg ELSKER farver ;o)


Deltag i min give away HER


2 kommentarer:

  1. Hold nu op hvor er det er fin krans.... Den kan du være meget stolt af.
    (stjæler nok ideen til næste år;)

    Gitte

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)