søndag den 16. december 2012

Nu tændes 1000 julelys - næsten da

Her til morgen sad jeg i stuen med min kop latte og nød mine julelys i mine røde stager.
 
 
Jeg elsker mine røde stager, store som små.
 
De fleste af stagerne er fundet i genbrug og et par enkelte er nye.
 
Jeg er nu oppe på 22 ialt. Den kvikke læser har nok talt sig frem til, at der kun er 21 på billedet.
Den sidste stage står i køkkenet med kalenderlyset i.
 
Mit ønske er at komme op på 24 stager, så målet er nær t- mon jeg når det i år ?
 
 
 
 
De to gamle nisser er også fundet i genneren - åhh hvor genbrug bare er skøønt.
 
A propos de 1000 julelys, så er salmen med samme navn min ynglings julesalme og nej jeg er ikke specielt troende SLET IKKE, men salmen er så smuk og minder mig om, de kære jeg har mistet i løbet af årene i julemånederne - hele 3 skønne familiemedlemmer.
 
Nu tændes tusind julelys
på jorden mørk og rund,
og tusind stjerner stråler smukt
på himlens dybblå grund.
 Og over by og land i nat
går julens glade bud,
at født er Herren Jesus Krist
vor frelser og vor Gud.
Du stjerne over Betlehem
oh, lad dit milde lys
oplyse alt med håb og fred,
så kærligheden ses.
 Lad hvert et hjerte, koldt og mørkt,
se strålen mild og blid,
en stråle af Guds kærlighed
i signed juletid.
 
 
Glædelig 3. december.
 
 

6 kommentarer:

  1. Dine 21 (22) røde stager ser rigtig fine ud. De minder mig om min barndom, da min mor og mormor havde en del. Flere af dem med sorte rande i lyshullet, fordi lysene havde brændt lidt for langt ned. ;-) Ingen af vores originale er blevet gemt, men jeg har fået tiltusket mig en enkelt bare for hyggens skyld. Men måske den skulle have selskab med tiden?
    Rigtig god adventssøndag til dig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh Katrine , enkelte af mine stager har også fået sorte rander efter der nærmest har været ild i dem.....

      Der er nemlig hygge ved de gamle stager, det er nok det jeg ikke kan stå for;

      Slet
  2. Hej

    Hvor ser det hyggeligt ud.
    Må jeg få din adresse?
    For jeg vil gerne sende de 3 du mangler

    god 3 advent
    hellemalene@live.dk

    SvarSlet
  3. Ejjj Helle Malene nu bliver jeg helt rørt, hvor er du bare sød.
    Jeg betaler altså gerne porto ;o)
    Jeg har sendt dig en lille mail.

    Ej jeg er helt vildt glad;0)

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare super hyggeligt ud, og ja, jeg bliver også helt rørt over at du bliver rørt, og så søde bloggeren der findes;0)
    Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Blogland er bare helt fantastisk ;o)

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)