onsdag den 16. januar 2013

Hvor du fra ?




Indlægget her er inspireret af   Libbie som er inspireret af Line.


Jeg er født og opvokset i Haderslev, en by med ca. 25.000 indbyggere.

Haderslevs varetegn er Domkirken , øst for byen ligger Haderslev Fjord og vest for byen ligger Haderslev Dam, så jeg er omgivet af meget flot natur. Ca. 11 km. fra Haderslev Centrum ligger Kelstrup Strand, hvor sommerens varme dage tilbringes og hvor min mor og bonusfars' sommerhus også ligger.

Jeg er et 70ér barn og har gået hjemme hos min mor som lille, hun passede to børn hjemme (en slags tidlig dagpleje) og blev først introduceret for institutions verden, da jeg var 5 år og gik kun ca. 1 år i børnehave i Haderslev.

I 1983 flyttede min mor, far og jeg til Starup en lille by ca. 5 km uden for Haderslev. 
Her startede jeg i 0.A og gik her til og med 9, klasse.

I 1993 begyndte jeg på Haderslev Handelsskole og blev HH student i juni 1996.

1. Juli. 1996 startede jeg i lære i JANETTE (som i dag er en Vero Moda butik) 
og i juni '98 blev jeg udlært salgsassistent.

Mine forældre bliver i denne periode skilt og familien rammes af en del dødfald, det er her jeg mærker depressionerne tage godt fat i mig.

1. Juli '98 startede jeg i som salgsassistent hos Skoringen

Året efter blev jeg "førstedame" i 4YOU butikken

'99 var året jeg omsider flyttede hjemmefra og nogle måneder senere flyttede jeg sammen med en kæreste.

August 2000 tog jeg springet og startede på pædagoguddannelsen

Sept. 2000 gik kæresten og jeg fra hinanden og jeg flyttede i den skønneste lille lejlighed i 
Haderslev Centrum.

Dec. 2000 blev jeg kæreste med Ole ( fra gymnastik omgamgskredsen) , som boede i Odense.

Ole valgte efter et halv års tid, at flytte ind hos mig i Haderslev.

I marts 2004 blev jeg uddannet Pædagog.

5. april 2004 fødte jeg Sille

Jeg arbejde i 1½ år (2005 og frem)  som kontorassistent på Ugeavisen Haderslev, 
da jeg ikke kunne få noget pædagogjob.


2005 blev Ole og Jeg viet på Haderslev Rådhus

2006 byggede vi vores eget hus i Starup. Et helt almindelig rødstens villa hus på 132 km og her bor vi stadig.

2007 føder jeg Emma

Jeg arbejde i en kort periode 2008  i en børnehave og blev sygemeldt med depression.
Dette tidspunkt er en laaang og hård kamp mod utalige depressioner.

I 2010 bliver jeg efter  virksomhedspraktikker, jobprøvning og revalidering tilkendt et fleksjob, da jeg pga. over 10 år med depressioner får diagnoserne tilbagevendende depressioner, kronisk træthedssyndrom mm., som i den grad er med til at ændre hele min måde, at leve på.

Jeg er nu på 3. år ansat på Haderslev Handelsskoles KursusCenter som kursussekretær i fleksjob, som er tilrettelagt efter mine behov, sååå skøøønt. Jeg blev tilbudt førtidspension, men jeg ønskede ikke at min tid på jobmarkedet skulle være slut endnu.

Trods kroniske sygdomme og den evige kamp der er forbundet hertil, så er jeg såååå glad.
Jeg har lavet store prioriteringer og fravalg, som bestemt ikke har været nemme, men nødvendige for, at mit liv kan holdes ud at leve.

Jeg har min skønne familie - min mand og piger, som er mine et og alt'er ;o)

Det var lige et glimt af mit liv og min by.

Hvor bor du og hvad har du lavet?














4 kommentarer:

  1. Åh Mette, et skønt åbent indlæg. Jeg er så glad for at du har fundet frem til hvordan dit liv skal leves. Du er en dejlig pige Mette!!

    SvarSlet
  2. Rigtig flot indlæg der fortæller meget mere end hvor du er fra, nemlig også hvem du er og vejen dertil!
    Tak for at jeg måtte læse med:-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord, de betyder rigtig meget for mig.

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)