søndag den 13. januar 2013

Tema : Prinsessefødselsdag

I onsdag havde Emma 6 års fødselsdag og havde 16 piger med hjemme.
 Det var egentlig meningen, jeg ville lave indlægget om fødselsdagen samme aften MEEEEN....
I løbet ef eftermiddagen blev Emma mere og mere sløj og endte med høj feber. 
Onsdag - fredag havde Emma over 40 i feber og tiden ved computeren blev lige sat på stand by.

Indbydelsen til klassekammeraterne er et prinsesseslot, hvor man kan åbne porten og der står teksten.
(Jeg har fundet et slot på google og printet ud og skåret porten op)
se lige bort fra navnene der står på indbydelsen, det er bare for at holde styr på hvem der havde meldt sig til.




Emma havde valgt pink dug, med sølv tallerkner fundet i Tigerbutikken 
og balloner i lilla og pink fra Søstrene Grene.




 Bord dekorationen bestod selvfølgelig af prinsesser.
Sættet er faktisk til at bruge som pynt på en kage, men fungerer jo også sådan her.

Menuen bestod af pizzasnegle, gulerodsstave og agurkstave, dertil saftevand.
(de 17 piger spiste 60 pizzasnegle)



Jeg have arrangeret en "Skattejagt", som pga. af regnvejr blev lavet lidt om 
og aktiviteterne 
foregik istedet indendørs.

1. aktivitet var KYS FRØEN.

Pigerne fik et klistermærke klippet ud som en kyssemund, de fik bind for øjnene 
og skulle så ramme frøens mund.

Jeg havde fundet en frø på nettet og printet den ud og hængt op på døren.
(2 x A3 sat sammen)



2. aktivitet var en ABC leg

Pigerne deles op i to hold

2 sæt Alfabetkort ligger spredt ud på gulvet

Jeg trækker et bogstav, fra et sæt bogstavkort jeg har i hånden 
og 1. pige fra hvert hold skal finde bogstavet på gulvet og der fotsætter til nr. 2 osv.
Pigerne var vilde med legen.


Søde alfabetkort lige til at printe ud gratis HER

3. aktivitet historien om Prinsessen Alfa Bet.
Jeg havde skrevet en historie ud fra billederne på alfabetkortene, om en Prinsesse Alfa Bet, som selvfølgelig er vild med alfabetet. Prinsessen Alfa Bet kunne ikke finde sine alfabetkort og historien handler så om hendes søgen efter kortene.
  
Jeg havde lavet historien således af når f.eks.  ordet ABE kom, løftede jeg A kortet med ABEN på op og børnene skulle sige ordet. På den måde var det ikke bare mig, der stod og læste op, men inddrog børnene til at hjælpe med at fortælle historien.

Efter aktiviteterne fik hvert barn en lille godtepose 


Med følgende indhold:


Ja jeg har simpelthen klippet 18 sæt alfabetkort, således hvert barn kunne få et sæt med hjem.
Et hit, efterfølgende har jeg fået tilmeldinger om, at kortene bliver flittigt brugt derhjemme - FEDT.

Sidst men ikke mindst blev dagen sluttet af med en kagedame fra Lagkagehuset, 
den bedste chokoladekage ever mums.


En super dag med 17 herlige piger, der bare hyggede sig MAX.

Selvfølgelig ærgeligt, at Emma blev syg, men hun havde alligevel en super dag.



















5 kommentarer:

  1. Dejligt I har haft en god dag, og sikke et arbejde du har gjort:)

    Jeg har holdt et års dag for min søn idag, og han er også syg, æv bæv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må indrømme at det var lidt af en mundfuld at klippe alle de alfabetkort ud, men det var helt sikkert umagen værd.

      Slet
  2. Sikke mange fine ideer. Har en 7 års fødselsdag i vente - godt nok først til sommer - men der kunne jeg da godt finde på at "hapse" nogle af dine ideer. Synes det er nogle ret geniale aktiviteter du har fundet på!

    SvarSlet
    Svar
    1. ... og tillykke med hende forresten;-)

      Slet
    2. Dejligt du kunne blive inspireret, du hapser bare ;-)

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)