lørdag den 9. februar 2013

"At sidde på nåle"

Kender I følelsen af at "sidde på nåle" 
- alt i kroppen kribler, maven kører, man er spændt og nervøsiteten der buldre der ud af?

Sådan havde jeg det i mandags.

Der var jeg på sygehuset til undersøgelse, pga. længerevarende smerter i underlivet og blødninger flere gange om måneden, jeg skulle scannes, for at finde ud hvad der lå til grund for ovennævnte.

Det viste sig, at jeg havde en polyp i livmoderhulen og sammen med den også konstaterede endometriose, 
var grunden til smerterne og blødningerne.

Jeg må sige, selvom lægen sagde, det var ikke var alvorligt, synes jeg nu alligevel, at mærke et sus af tanker om kræft, tvivl og "Hvad er det nu for noget" flyve rundt i mit hoved.

Men benene blev virkelig slået væk under mig, da lægen sagde 
"Og du skal opereres imorgen" (altså i tirsdags).

Jeg måtte i en fart ringe til min arbejdsgiver og fortælle at jeg skulle sygemeldes, have taget blodprøver,
tale med nakoselægen og faste fra kl. 24.00.

Operationen gik fint, jeg har brugt de sidste par dage på at komme mig.
 Ja og så blev jeg da lige mindet om efterveer, min livmoder blev under operationen udvidet med vand og skulle jo trække sig sammen igen. 
AV for pokker da.

Nu holder jeg vinterferie sammen med mand og børn og der skal bare hygges rigtig meget.




2 kommentarer:

  1. Nej altså Mette! Sikke da noget. Pyha endometriose skulle gøre temmelig ondt - jeg håber ikke du er så hårdt ramt.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Ja det er lidt vildt! Endometriose er noget jeg hsr hørt andre har og nu har jeg det.
    Det betyder jeg har en uge hver måned hvor jeg har MEGET ondt. jeg kan næsten ikke stå oprejst og smerterne er så grumme. resten af tiden murrer det som menstrutionssmerter.

    Jeg har nu fået opsat en spiral som gerne skulle hjælpe på smerterne, så jeg kan få en almindelig hverdag uden smerter.

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)