torsdag den 28. februar 2013

So f ¤¤¤¤¤g special

Billede lånt fra nettet

Ja det er Christine Feldthaus - hende fra "Kender du typen" og programmerne "So f¤¤¤¤¤g special.

I går var jeg til foredraget " Kan du lide duften i bageriet" med skønne Christine Feldthaus.

Jeg skal love for hun gav en humoristisk opsang om, at se lidt lysere på tingene,
 midt i en tid hvor alle spiser "krisebær" og om at stoppe navlepilleriet.

Jeg grinede så mavemusklerne blev ømme, jeg blev rørt så tårerne kom frem i øjenkrogene, nogen blev helt sikkert provokeret hi hi, men jeg blev dybt inspireret af en kvinde der er helt unik og ligefrem.

Jeg har aldrig oplevet noget så fedt som det foredrag og jeg måtte simpelthen skrive en mail
 til Frk. So f¤¤¤¤¤g special og udtrykke min begrejstring.

Jeg skrev en mail, hvor jeg beskrev hvordan jeg i mit liv trods kronisk sygdom ser positivt på livet, laver flere fravalg end tilvalg, har valgt at jeg er min egen lykkes smed og at for at være lykkelig også indebærer hårde tider.  Jeg vælger en, for nogen, til tider "lidt hård" opdragelse af mine piger, med den begrundelse, at jeg vil sikre at mine piger kan klare sig i en verden der går lynhurtig, hvor der er krav om konstant udvikling og et væld af muligheder. 

Og se lige en skøn mail jeg fik retur:  

Hej Mette

Hurra for en fantastisk hilsen her på morgenkvisten. 
Du kan tro at jeg glæder mig over, at det vækker genklang, når jeg åbner gabet... 
og hoster lidt velmente hårboller op...

Det var en fornøjelse for mig at mærke varmen fra salen i går - og det er en kæmpe trøst at vide, at vi er flere, der er færdige med at lade os køre rundt ved næsen.

Det lyder som om du er et nyt klanmedlem. 
Jeg ønsker dig alt godt og hils dine piger - de er meget heldige at have en mor med benene solidt plantet i logikken.

 Hurra. Jeg ønsker dig en fantastisk dag, uge, måned, år og resten af livet.;-))))

De bedste hilsner fra
Christine Feldthaus

Tja jeg er stadig helt høj over oplevelsen.
Tak far (og dit arbejde) for indbydelsen til denne fantastiske aften.



2 kommentarer:

  1. Det lyder som om jeg skal se om jeg kan finde et foredrag med hende. Jeg kunne nok godt bruge en "opsang" :)
    Tak fordi du delte din oplevelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kan kun anbefale dig, at tage afsted ;o)

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)