søndag den 7. april 2013

Matilde fødselsdag




Sille fyldte 9 år i fredags og klassens piger var inviteret til Matilde fødselsdag.
På billedet er Sille og Emma i Matilde kjoler som jeg har syet af to herre Matilde T-shirts.

Temaet for festen var Matilde Kakao og alt fra indbydelser til pynt var selvfølgelig med Matilde.


For- og bagside af indbydelsen
Indbydelsen kan downloades HER


Opdækningen 
Tallerkner og krus fra Fakta i fine brune nuancer. På kruset har vi limet et Matilde hoved.
De skønne Matilde servietter, giver lige det sidste ikk!


Bordkortene af et Matilde hovedet med fødselsdagsgæsternes ansigter på, vakte stor begejstring.


Fødselsdags flag.
Vi printede hoveder ud på papir og limmede på alm. fødselsdagsflag.


Vi havde pyntet op med Matilde flagranke og Matildedukker

Alle fødselsdags gæster fik en Matilde dukke med hjem.


Menuen:
Grønsagsspyd
Gulerods- og argurkestave
Pasta
Ærter 
Vindruer
Tomater
Frikadeller
Hotwings
Små pølse horn
                                                                         Grov flutes

                                             Efter middagen havde jeg forberedt lidt aktiviteter

                                                                    
                                                                     Hviske i øret leg


Jeg hviskede en sætning i øret på en af fødselsdags gæsterne som så skulle hviske sætningen videre til næste osv. Der kom nogle virkelig skægge sætninger ud af munden  på sidste manden i runden.

Mælkelågs vendeløbespil

 


Sille og Emma havde i ugerne op til fødselsdagen samlet mælkelåg fra skolemælken (150 stk), deri havde vi limet billeder i. Vendespilsbilledernes kan downloades HER

Stafetter
Jeg havede lavet to stafetter, hvor samarbejde var målet.

1. Pigerne skulle stå på en række med spredte ben, første mand triller bolden mellem sine ben og alle de andres ben ned til sidste mand, som løber op foran og stiller sig og gentager forløbet.
Det gælder om at komme hurtigt frem til et opsat mål.

Pigerne skulle lige have en omgang eller to og så fandt de ud af en taktik og så kørte det bare derud af.
Virkelig sjovt, at høre dem guide hinanden undervejs.

2. Pigerne stod på en række med højre arm på foranstående piges højre skulder. Første pige i rækken fik et tøndebånd i sin frie venstrehånd og så galt det om at komme igennem tøndebåndet, give det videre til næste osv.

Igen tog det lige et par omgange før pigerne fandt den helt rigtige metode og forbedrede deres tid fra første til sidste gang med 18 sek.

Tegn Matilde



Hver pige fik papir og blyant og skulle tegne Matilde.
Der kom rigtig mange fine Maltider ud af det.
Sille og jeg har allerede en ide hvad tegningerne skal bruges til, jeg skal nok vise "planen" frem senere.


Godteposer til alle med lidt slik, ballon og sæbebobler.


Så var det kagedame tid og så blevet der ellers leget ude i det skønneste solskinsvejr.
Alt i alt en SKØN dag for Sille, med skønne piger fra 2.C.




Endnu et billede på Krea togvognene, uhhh jeg synes tiden går så hurtigt ;o)


Alt i alt en SKØN dag for Sille, med skønne piger fra 2.C.


Sille 9 år var rigtig glad da dagen var omme og tilfreds med alle oplevelser dagen havde givet.

Om aften var Sille, far, Emma, morfar og jeg ude at spise kinesisk, en rigtig hyggelig afslutning på en festlig dag.


Dette indlæg er ikke sponsoreret, men jeg har af min bonusfar som arbejder i ARLA modtaget Matilde flagranker, servietter, t-shirts og dukker, som jeg gerne ville vise til jer.

Tag et kig forbi på Arlas børneside HER, hvor der er aktiviteter og gode ideer, samt tag et kig her på Matilde Kakao HER siden som er fyldt med gode fødselsdagsideer.


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)