onsdag den 10. april 2013

Velkommen hjem søpapegøje

Endelig kom min fødselsdagsgave hjem, otte lange uger har jeg ventet.




Søpapegøjen er det nyeste dyr i flokken af træfigurer fra Kay Bojesen. 
 Søpapegøjen blev skabt tilbage i 1954. 

Kay Bojesen ønskede ikke, at dyrene skulle ligne rigtige, levende dyr. 
Trædyrene skulle i stedet have lov til at være sig selv og have deres egen karakteristiske personlighed. 



Søpapegøjen står nu så fint på køkkenbordet med mine stribede vaser.


Med hver figur fra Kay Bojesen er der et postkort og jeg har rammet postkortene ind 
og har dem hængende i gangen.








4 kommentarer:

  1. Kan godt forstå du er faldet for søpapegøjen - den er godt nok fin :)

    SvarSlet
  2. Jeg er også helt vild med den!! Synes måske den er på niveau med aben... Heldige dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja aben er klart nr. et og skarpt derefter søpapegøjen, den er så fin.
      Jeg er vildt glad for den.

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)