mandag den 20. maj 2013

Armbånd af sugerør - DIY

Jeg har leget med sugerør !

Ikke pustet bobler i vand, men været kreativ og leget med, hvad der kan laves af sugerør.

Der er så mange muligheder med de lange plastikrør og jeg vil de næste par dage vise jer,
 hvad jeg har kreeret.

Det første jeg vil vise jer er disse skønne armbånd, 
lavet af de gode gammeldags hvide sugerør med striber i blå, rød og grøn.



Armbåndene er rigtig flotte og er nemme at lave.

Sådan gør du:


Klip sugerørene i små stykker max. 1 cm.


Stil de små stykker op på en tallerken eller bageplade og sæt dem i ovnen ved 200 grader.
Ikke varmluft! i ca. 7-9 min.


Sådan ser sugerørene ud, når de kommer ud af ovnen.
Lad dem køle af, inden du rører ved dem!


Så nu er sugerørperlerne klar til at blive trukket på en  elastik.


Min mor kom lige forbi mens jeg skrev indlæget og hun hapsede med det samme et af armbåndene ;o)









8 kommentarer:

  1. Hvor fint og så fik jeg mig lige et billigt grin ved tanken om at der var brugt varmluft!

    SvarSlet
  2. Super fine Mette, go´ idé :)
    Tænker at de nok også er behagelige at have på contra dem der laves i cykelslanger, det stikker synes jeg.
    Håber du har det godt ovenpå operationen.
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Armbåndene er lette og man mærker ikke at man har dem på.

      Jeg er heller ikke vild med cykelslanger, synes de lugter alt for meget at gummi.

      Slet
  3. De er bare så fine. Smelter de ikke fast på tallerkenen eller bagepladen hvis der ikke er bagepapir på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Sugerørene smelter ikke fast til tallerken, du skal bare lade dem afkøle inden du tager dem af. På bageplade har jeg brugt bagepapir.

      Slet
  4. Meget fine! Hvor har du købt de blå/hvide sugerør henne?

    SvarSlet
  5. Kære Pustetrolden
    Tak for inspiration og vejledning til smukke armbånd af sugerør.
    Mamiko
    https://plus.google.com/u/0/b/103633214817206428256/103633214817206428256/posts/p/pub

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)