torsdag den 30. maj 2013

Land art

Min datters klasse har lige været på lejrtur med deres klasselærer, (dansk,billedkunstlærer) og de skulle på turen, være kreative med de materialer de kunne finde ved lejrskolen 
og skabe deres egen land art.

Da jeg på klassens intra så billederne, skrev jeg straks til klasselæren 
og udtrykte min STORE begejstring, for de skønne værker, børnene havde skabt 
og fik lov til at vise billederne frem her til jer.







"Land art er en billedkunstnerisk retning,
 der udføres i sammenhæng med de naturlige omgivelser.

Forandringen med tiden er et afgørende moment i de fleste land-art værker, hvor de naturlige processer, hvor materialerne og omgivelserne er en del af værket."


Jeg synes det er så skønt, at børnene har billedekunst i skolen og får mulighed for, at udtrykke sig derigennem. Jeg håber så inderligt ikke, at de kreative fag bliver taget væk fra vores skolebørn.

Det at arbejde med det kreative skaber en åben tilstand, her er man åben, nysgerrig og eksperimenterende.
I skolens øvrige fag og på arbejdsmarkedet, for den sags skyld, hersker den lukkede tilstand.
Den lukkede tilstand handler om, at præstere, levere varen og helst hurtigt muligt - uden fejl.
Vi bruger i den lukkede tilstand, den viden vi i forvejen har og kreativitet er nærmest umulig.

Åhh jeg kunne skrive stolpe op og stolpe ned om dette emne, et emne jeg koncentrerede mig meget om,
 da jeg gik på seminariet og stadig interesserer mig meget.

Håber I blev inspireret til selv, at prøve at lave land art, 
det skal vi ihvertfald  næste gang vi skal i sommerhus.







9 kommentarer:

  1. Forstår din begejstring, hvor er de flotte og så tilmed gratis materialer lige udenfor døren :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;-)

      Ja det er bare med at bruge fantasien og komme igang.

      Slet
  2. Skønne ting de har fået lavet. Jeg er også fan af børnekunst, har både maleri lavet af Anna på badeværelset og malerier lavet af både Anna og Victor i henholdsvis stue og køkken. Det er så ligetil deres kunst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kunst lavet af ens børn er det skønneste.

      Slet
  3. hvor ser det hyggeligt ud;)

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig hyggeligt ud og de kære børn og virkelig også hygget sig.

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogle flotte billeder og de har sandelig været super kreative. Jeg tror lige som dig, at det er meget vigtigt at holde fast ved kreativiteten i de tider hvor den digitale verden tager kraftigt over.....og måske især for børnene!
    God dag :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er det nogle flotte billeder og de har sandelig været super kreative. Jeg tror lige som dig, at det er meget vigtigt at holde fast ved kreativiteten i de tider hvor den digitale verden tager kraftigt over.....og måske især for børnene!
    God dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nåhh 1000 tak for din søde kommentar, dejligt at du også deler min mening ;-)

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)