torsdag den 6. juni 2013

Vi flager i Haderslev

 

Dronningen og Prinsegemalen gæster i disse dage Haderslev og Dannebro er at se i flagstængerne.

Sille og Emma skal med skolen til Årø i dag og vinke velkommen,
når Daisy kommer sejlende i Kongeskibet.

Der skal fragtes ca. 653 elever plus lærere over på den lille ø,
så der bliver gang i den i Årøsund i dag.

Den fine Kay Bojesen soldat, fik jeg af mine piger og mand 
i kombineret "veloverstået operations-" og morsdagsgave. 

Jeg er som I nok ved, total vild med Kay Bojesens figurer, 
så den lille soldat var meget velkommen i samlingen.

I går aftes var vi et SMUT i Damparken og se Gardehusarregimentet hesteskadron give opvisning.



Vi tog ned for, at se hestene forbi Emma er lidt vild med de kræ, men vi var der ikke ret længe før pigerne udbrød  "Hold kæft hvor er det kedeligt", jeg måtte lige tysse lidt på pigerne 
og smilte lidt  forlegent rundt på folk - som bare grinte af pigernes kommentarer.

 Men jeg kan kun give dem ret, gaaab det var kedeligt. Nu har jeg så heller ikke en dyt forstand på heste og ridning, så jeg er nok heller ikke den rette til at vurdere sådant arrangement ;o)

Der gik heller ikke lang tid før øvrige børn omkring os ytrede deres mening 
"Det der hestning, er godt nok kedeligt". Så mine piger var ikke de eneste der galede op.

Efter at have set, hvad vi synes var rigeligt, trak vi os tilbage, nød det skønne vejr og den flotte Dampark.
Vi mødte min bedste veninde og mand og sludrede lidt med dem.

Alt i alt -en hyggelig aften i solrige Sønderjylland ;o)

Nu er jeg spændt på, at høre hvad pigerne har at sige om Dronning besøget på Årø?
Børn er nu herlige med deres ligefremme og ærlige mening ;o)




2 kommentarer:

  1. Og sikken et vejr dronningen har med. Vi tager også til byen i morgen sammen med Lena, mand og børn. Vi vil glo på kongeskibet og nyde medbragt mad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hun bringer solskin med sig hende Daisy.

      Selvfølgelig skal Kongeskibet belures, lidt royal er man da smiler;o)

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)