onsdag den 10. juli 2013

UPCYCLING OG GENBRUG: badeslag

Der sol og sommer i Danmark og der er intet der kan slå en dansk sommer.

Pigerne, som har ferie, nyder varmen og badebassinet bliver flittigt brugt.

De bader til tænderne klapper og putter sig derefter i et håndklæde og det var lige der,
 jeg fik ideen til et badeslag.

Hvis der var lyd på dette billede, ville I kunne høre Emmas tænder klapre for vildt hi hi....

Vi har fået foræret en stak Matilde håndklæder og de er så dejlig store og var optimal til ide badeslag.


Jeg foldede håndklædet, 
lavede et snit til hovedet, 
zig zaggede rundt i kanten
 og lavede et lille ombuk og syede lige sting rundt
I siderne lod jeg et stykke være åben foroven og syede ellers siderne sammen
og voila et badeslag.



Badeslagende er blevet flittigt brugt og måske jeg skulle sy to stk. til sommerhuset også ;o)

Igår efter arbejde cyklede jeg på arbejde (3 km) og efter arbejde cyklede jeg  ned til sommerhuset
 en skøn tur på små 12 km, hvor mand  og pigerne ventede på mig. 

Vi havde en fantastisk dag ved stranden og pigerne hyggede sig med alle børnene, 
som hvert år kommer på ferie besøg hos deres bedsteforældre. 
Sjovt at børnene efter et år uden at have set hinanden, efter 10 min. leger,
 som det var i går de sidst havde set hinanden. 

Vi sov i sommerhuset, hvorfra  manden cyklede på min mountainbike på arbejde. Cyklen skal desværre på værksted og det betyder, at jeg i et par dage, ikke kan komme ud at cykle øv. Jeg er kommet ind i en god vane med at cykle hveranden dag og det går super godt efter operationen (fjernelse livmoder), desværre vil knæet ikke som jeg vil, men jeg vil og så må det gøre ondt! 

Ferien venter lige om hjørnet - nedtælling 2 dage ;o)

God sommer derude ;o)



2 kommentarer:

  1. Vildt smart. Ved du om man kan købe de lækre håndklæder et eller andet sted? Hvor er du sej at du kommer ud at cykle så ofte! Har du fået noget genoptræning af knæet?
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Ej hvor er de fede.. Fede håndklæder og endnu federe badeslag.. måske jeg skulle kopiere den ide til Pi..

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)