tirsdag den 15. oktober 2013

October challange 15: parallel

Hvad ser du  ?
 
Dagens challange er parallel og jeg kom i tanke om ovenstående "synstest".
 
Dog tænker jeg også på filmen Sliding doors fra 1997 - en af mine ynglings film faktisk.
 
En film som handler om "hvad nu hvis" !
 
Vi følger Helen der ikke når toget og Helen der når toget, to forskellige liv, der forløber parallelt og flere gange krydser hinanden.
 
 
Filmen får mig til at tænke på livets små eller rettere store tilfældigheder,
hvor et spilt sekund sender livet i en helt ny retning!
 
Havde jeg den 23.dec 2000 ikke taget på besøg hos en kammerat og en masse gymnastik venner, havde jeg mon så siddet her i dag og skrevet på min blog, mens Ole sidder ved siden af mig  
og Sille og Emma vores herlige unger ligger og sover trygt i deres senge ?
 
Det er altså lidt underligt at tænke på?
 

4 kommentarer:

  1. Det er også en fantastisk film.
    Har selv måtte opgive OC, så nu kigger jeg bare med hos jer andre :-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes bare det flimrer?! Og sig nu ikke at det er en skovsø med en hjort! : )
    Sliding Doors er fantastisk! Intet mindre - og ja, meget tankevækkende. Ha en god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi nej nej ingen skovsø med en hjort......
      Ja super film....

      Slet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)