søndag den 6. oktober 2013

October challange 6: A good habit

Min allerbedste vane er helt bestemt, at nyde de små ting i livet ;-)

Jeg har til lagt mig den vane efter mange års sygdom
( tilbagevendende depressioner, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom),
 som gør hverdagene til en evig udfordring.

Dog har jeg de seneste år, valgt at se på det positive i mit liv, nyde de små ting og jeg bliver bedre og bedre til det - øvelse gør mester, siges der.

Mine sygdomme er kroniske og derfor kunne jeg vælge at sætte mig hen og have ondt af mig selv og lade min hverdag være præget af grå skyer og give op eller også vælge at nyde de stunder hvor sygdommen ikke styrer mit liv for meget og leve livet.
Og det sidste er mit valg !


Og jo jeg er har skam også dage, hvor jeg bander den lorte sygdom til sydpolen og ønsker et helt normalt liv uden altid skulle tænke sygdom før alt andet.

 Jo det gør ondt, at skulle tage det ene fravalg efter det andet, for at få min hverdag til at fungere, det gør ondt når, der er nogle mennesker der ikke kan forstå jeg er syg, for man kan jo ikke se det på mig og det gør ondt at, min sygdom har indflydelse på mine børn og mands hverdag.

Jeg gider ikke længere at spilde tiden på alt det jeg ikke kan,  men fokusere på alle de skønne ting jeg stadig har mulighed for, jeg vil have noget ud af mit liv og være tilfreds.

Jeg så dette skønne citat hos en bekendt og det passer bare så godt til mig og mit liv.


....og jeg ser så mange skønne ting.




3 kommentarer:

  1. Årh hvilket skønt indlæg - og meget bekræftende.
    Taknemligheden og det positive mind-set, kan ingen tage fra dig. Heldigvis!
    Kram, Liv

    SvarSlet
  2. Helt bestemt en rigtig god vane. Er selv sygemeldt med stress i øjeblikket og øver mig i at blive bedre til dette og til at finde de ting der giver mig energien tilbage igen

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)