mandag den 25. november 2013

Julekalender til mormor og bedstefar #1

Det er altså så fedt, at Sille og Emma også har det store lyst til at, udfolde sig kreativt. 
Især fedt er det, når de kommer med nogle super gode ideer, som ved fælles hjælp kan vækkes til live.

Pigerne vil gerne give deres mormor og bedstefar en julekalender - pakkekalender.
Åhhh nej tænkte jeg 24 x 2 pakker til de to "gamle" (ment på den gode måde).
Men næ nej pigerne havde tænkt på et puslespil, hvor de får en brik hver dag.

En fantastisk ide - min mor laver nemlig altid puslespil med pigerne. Vi taler om puslespil med 500 - 1000 brikker - ikke noget for min tålmodighed, så fint mormor tager den tørn ;o)

Pigerne ville gerne selv tegne brikkerne og forresten havde jeg ikke et hvidt puslespil i gemmerne 
- jo da og pigerne gik i gang.



Jeg elsker når pigerne  udfolder sig lige som lysten vil, men jeg kan også godt lide, 
at de får retningslinjer til hvordan et kreativt projekt skal udarbejdes.  
Puslespillet er holdt i sort/hvid og pink og med nissemotiver.


Puslespillet har 20 brikker og udfordringen var så, hvad med de resterende 4 dage 
og hvordan skal brikkerne pakkes ind?

En løsning er fundet og du kan se den i morgen ;o)




3 kommentarer:

  1. Hvor er det en hyggeligt ide de har fået, dine piger :-)
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Ja det er vildt hyggeligt, med deres små ideer ;-)

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)