lørdag den 2. november 2013

knæk også bræk

Er vi uheldige hjemme hos os?

Ja det tror jeg på!

Sille har brækket højre arm i dag, begge knogler er brækket, pigen har gjort der godt.
Sille ville hoppe en halv meter ned fra et lille legetårn på legepladsen og armen sad på en eller anden uforklarlig grund i klemme og knæk - et stk brækket arm.



Her ses bruddet på den ene knogle.
Bruddet på anden knogle, er ikke til at se på dette billede.

Nu ligger Sille musen og sover på sofaen, efter en omgang smertestillende. 
Hun er en sej tøs og har klaret forløbet så flot, trods de store smerter.
Første og største bekymrig for Sille var, at hun ikke kunne komme til gymnastik
 i de næste mange uger.  Hun træner tre gange om ugen 
og gymnastik betyder meget for hende.

Desuden er toiletbesøg også lidt svære for hende, men om et par dage,
 klarer hun også den udfordring.

Som tidligere nævnt har vi haft lidt modvind i år:

Jeg er blevet opereret to gange i underlivet 
(fjernelse af polyp og senere fjernelse af livmoder)

Efter halvanden måned fik jeg endnu en polyp i arret, der hvor livmoderhalsen engang sad. Heldigvis kunne den fjernes ambulant.

Så er det tre år siden, jeg kom til skade med knæet og tre operationer er overstået. Desværre er smerterne ikke væk og jeg har fået at vide, at de pt. ikke kan gøre andet end at give binyrebarkhormon sprøjter. Jeg har fået en sprøjte, men kun fordi, jeg havde så meget væske i knæet, at jeg følte at min knæskal snart eksploderede. 
Jeg vil helst undgå det der binyre halløj.
Nå men nu kan jeg kun gå ture og cykle når jeg skal motionere 
øv øv.


Min sygdom blussede op igen og denne gang også med fysiske smerter.
For nogle måneder og mange undersøgelser siden fik jeg at vide jeg højst sandsynligt har fået fibromyalgi- endnu en ddiagnose :-(

I september måtte jeg sygmelde mig pga. depression, stressrelateret udslæt over hele kroppen, angstanfald og smerter i hele kroppen. Jeg er stadig sygemeldt og kæmper mig igennem dagene og jeg giver ikke op, jeg skal nok komme igennem denne gang også.

sille brækkede fingeren i maj måned og har nu brækket armen. 
Desuden har Sille været utallige gange til tandlæge, 
fordi hendes mælketænder ikke vil falde ud. 
Hun har fået trukket to tænder ud og skal have ganebøjle på.

Emma fik vorter i panden, håndled og i hånden, som nu behandles hos hudlægen. Behandlingen går rigtig godt og det ser ud til at vorterne har tabt kampen.

Manden er den standhaftige tinsoldat der leder og styrer familien trygt igennem de udfordringer,der synes at blive ved med at dukke op.

Ja det var så et ikke så glansbillede agtigt indlæg, ikke særligt inspirerende, 
men min hverdag lige nu.

Mit motto

Hvad der ikke knækker en, gør en stærkere.

Så pas på Pippi, det varer ikke længe, før jeg er den stærkeste pige .

Tak til dig, fordi du tog dig tid til, at læse mit indlæg i dag.

17 kommentarer:

  1. Ja det er noget af en omgang i har og er igennem for tiden... Håber for jer at det vender nu..... I har fortjent den gode vind og lidt lykke.... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord, de varmer rigtig meget ;-)

      Slet
  2. av for sevan :/ og uheldig kan vidst ikke helt gøre det her.. der må (sgu da) være noget fremgang på vej til jer! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mon ikke snart der er en lykke stjerne der blinker til os.

      Tak for din kommentar ;-)

      Slet
  3. Ej hvor synd og uheldigt. Håber at hun klarer det uden de store problemer med armen i fremtiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo hvad der sker, når man er 9 år og har krudt i rumpen ;-)
      Håber også at armen heler godt op.

      Slet
  4. Av, hvor er jeres familie meget igennem! Håber den brækkede arm var sidste prøvelse der bliver sendt jeres vej.
    Tanker og kram til dig <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker for dine søde tanker, ej hvor de varmer.

      Vi satser også på at have opbrugt kvoten for uheldigheder.

      Slet
  5. Sikke mange ting I blev udfordret med. Håber på det bedste for jer, og listen må stoppe her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elena, jeg håber også listen stopper nu og lidt held kommer vores vej ;-)

      Slet
  6. Sikke noget med den arm. Det var da også bare mega uheldigt.
    Og et værre forløb i har været igennem de seneste år. Håber på snarlig bedring for både dig og Sille. De allerbedste tanker, Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord.
      Jeg er helt overvældet over alles søde kommentarer, det gør mig så glad.

      Slet
  7. Åh nej, hvor synd for Sille. Det vil da ingen ende ta. Jeg ønsker jer alt det bedste og god bedring :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak søde Line.
      Ja nu må kvoten være opbrugt ;-)

      Slet
  8. Synd at I skal i så meget igennem, men godt at du prøver at holde humøret højt selvom det måske til tider kan være svært. De bedste hilsner Camilla Nørskov

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker for din opmuntrende kommentar. Hovedet op og fremad:-)

      Slet
  9. Hold nu op en historie!! De to forslåede Roomies er nu på vej med posten til jer. Lyder som om, at de ikke kunne være havnet et mere kærkomment sted :)
    Kærlig hilsen Susanne

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)