lørdag den 21. december 2013

Drenge kan da godt lege med dukkevogn!

Åhhh hvor har der været meget snak om børn og kønsroller - han, hende og hin!

Jeg kan ikke lade være med, at trække lidt på smilebåndet om denne debat, for det lyder lidt som om,
 at det først er her i 2013, drenge begynder at lege med dukker og dukkevogne.

Jeg husker så tydeligt,at min fætter var så vild med min dukkeseng, at min tante købte en til ham 
og jeg kan sige jer, han er ikke blevet mindre maskulin af det. 
Han er i dag en flot muskuløs fyr og p.t. er han i Kosovo som livvagt, 
så mere maskulin kan han vist ikke blive- måske er det pga. dukkesengen hi hi....

Nå spøg til side......
Til vores familiejulefrokost sagde min kusine højt, at hendes søn på ca. 2 år, får en Brio dukkevogn til jul.
Der gav et gisp i alle i den ældre generation, for drenge leger da ikke med dukker og dukkevogne!!!!

Jo jo det gør de altså - dukkevognen har fire hjul og kan køre stærkt - lige noget for Mikkel.
Mikkel elsker, at putte sine bamser og biler og jeg er sikker på, at dukkevognen bliver et hit.

Min kusine havde dog den udfordring, at alle dyner og puder til dukkevognene er i lyserøde farver 
og min kusine kunne godt tænke sig noget sejt,
 måske knap så romantisk til den sorte rappe Brio dukkevogn.

Her slog det mig, at jeg havde noget total fedt retro stof i gemmerne og tilbød, at sy en dyne og pude.
Godt nok har jeg købt julegaver til Mikkel, 
men i år bliver han ekstra forkælet og får en blød pakke med dyne og pude.


Pude og dyne til Brio dukkevognen,
er det ikke sødt?


3 kommentarer:

  1. Hvor er det bare fint. Jeg er med på bølgen men at drenge gerne må lege med "pige" ting. Min søn på 2 har skam også en dukkevogn, en fin grøn og gul retro vogn,
    og får en dukkeseng i julegave of os.

    SvarSlet
  2. Glemte helt at høre hvad du bruger som fyld?

    SvarSlet
  3. Årh hvor er det et fint sæt.
    Herhjemme gør vi heller ikke noget ud af det med pige- og drengeting. De leger begge med det hele ♥ biler, dukker & bamser, skydere, lego, Pet Shops, perler, malebøger og fjernstyrede biler!

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)