fredag den 10. januar 2014

7 års fødselsdag med Sofus Falck tema

Så kom dagen d. 9. jan. hvor mit yngste skud på stammen fyldte 7 år.
En stor dag Emma, fordi hun er kommet et år før i skole og alle kammerater i et år ældre og  har været 7 år længe og allerede er begyndt, at blive 8.
Så en stor stor dag at kunne tilføje 7 tallet.

Vi startede med fødselsdag for familien i lørdags en flok på 17 gæster.
Søndag holdte vi fødselsdag for naboerne, en tradition vi startede da børnene var helt små
og har holdt ved siden, rigtig hyggelig ;-)

I onsdags var det så pigerne fra Emmas klasse 1.B på hele 18 piger,
ja du læste rigtig de er 18 stk. tøser, en kæmpe flok.
 

Emma havde valgt et Falck tema, framand er jo Falckredder.


Fødselsdagsinvititation og godtepose.

Vi var så heldige, at få fat i nogle rester af materialer fra den lukkede Falckklub for børn,
så der var klistermærker og en bog om førstehjælp til hver.



Bordet blev dækket med Falck servietter og bordkort med plaster
og en lille dekoration med ambulance og Sofus.
Desuden havde farmand skaffet en sej badebold med Sofus indeni
og den pyntede så fint i køkkenet.


I stedet for en skattejagt,
 havde jeg lavet en "Find Sofus' far" aktivitet.
 
Sofus' far var blevet væk og pigerne skulle hjælpe med at finde ham, ved at løse tre opgaver.
 
 
 
 
1. hver pige skulle finde en puslespilsbrik og samle tre små puslespil.
Puslespillet havde jeg lavet ud af klistemærkerne med Sofus.
 
 


2. Falckredder-stafet.
Pigerne blev delt i to hold, hvor de to og to skulle sørge for, 
at dukken kom på sygehus og fik plaster på.

3. Lære hvad man skal ringe for at få fat i alarmcentralen og hvad man skal fortælle.
Til slut skulle de råbe 112 for at få Sofus' far til at dukke op.


 
Pigerne var helt elle vilde, da Sofus' far dukkede op.
Det var Oles kollega der gerne ville bruge en halv time på,
at klæde sig ud og spille Sofus' far
 
En stor succes og STOR TAK til store Sofus for super underholdning.
Store Sofus delte godteposerne ud og alle pigerne krammede ham konstant.
 
Efter at kagedamen blev spist blev der leget og til slut så pigerne Lego Friends på DVD, de var ved, at være godt trætte efter en skoledag og fødselsdag.
 
En vellykket fødselsdag og en meget glad Emma, så er alt jo perfekt.
En smule trætte kunne Ole og jeg smide og i sofaen og puste ud
- vel at mærke godt tilfredse ;0)
 
I går fyldte Emma 7 år og fik sin længe ønskede Furby i gul.
Ej hvor er det et sjov lille væsen. 
 

 
 
Åhh ja min lille Emse bemse bliver altså så hurtigt stor
og det er for alvor slut med lille pige alderen.
 
Dog er Emma en nussegøj og det nyder jeg i fulde drag, for storesøster gider det ikke mere
(eller kun når vi er alene, for der er jo ingen der skal se hende nusse med mor hi hi)
 
I dag kommer min far på fødselsdagsbesøg
og vi sætter punktum for Emmas fødselsdage for denne gang.
 
God dag derude ;o)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)