lørdag den 2. august 2014

En byttehandel - et ønske opfyldt - hjælp søges

Jeg har i måneder kigget på DBA, Guloggratis, i genbrugsbutikker 
og loppemarkeder efter en gyngestol.

Aller helst skulle det være en gyngestol af dansk design ffra 60'erne,
 men det har ikke lykkedes for mig. 
Enten synes jeg stolene var for dyre i forhold til stand 
og hvad der skille gøres ved dem.
Ellers var gyngestolen at finde i lange afstande af hvor jeg bor.

Men men men se lige her hvad en efterspørgsel på Facebook resulterede i.
En fed Farstrup gyngestol fra 60'erne.



En mor fra min storedatters parallelklasse, skrev til mig at jeg skulle kigge forbi hos hende.
Jeg havde i forvejen en aftale hos hende, så afsted på besøg.

Jeg blev straks forelsket i gyngestolen,  en byttehandel senere og stolen var min.

Gyngestolen var lidt medtaget efter over 10 år i en lade. Dog efter en tur med vask, knofedt og sandpapir, står stolen nu klar til malingen.


Uhhh hvor jeg glæder mig til, at stolen står i min stue
;-)

Jeg skal have syet en hynde, men hvilket stof skal jeg vælge.
Skal det være sort/hvide farver eller pang farver?

Forslag modtages gerne 
;-)

3 kommentarer:

  1. Jeg er VILD med pangfarver, så det ville jeg vælge, men det kommer selvfølgelig an på, hvordan der ser ud, der hvor den skal stå.

    SvarSlet
  2. Vi har også en sådan stol, den er virkelig god, har siddet meget i den med min datter.
    Betræk er jo en smags sag, hvad man er til, vores er ensfarvet dæmpet, ville ikke kunne holde det spraglede ud. Men kan du, så spring ud i det.

    SvarSlet
  3. Så sjovt - min mor har købt en stol mage til din - det er blot med almindelige ben. Jeg har derfor været i samme situation som dig. Jeg valgte at sy et patchwork know off Place de bleu pude - den er dog ikke monteret, men du kan se forsiden på min instagramprofil sewbluedresses. Lige nu glæder jeg mig til at få stolen hjem fra autolakerer - jeg har valgt at få den malet sort:)

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)