mandag den 8. september 2014

Med ♡ det rette sted


"Mor må jeg samle ind til Red barnet"
kom Sille hjem og sagde med stor gejst i stemmen.

Æhhh jo hvorfor ikke!
Sille og 3 veninder havde aftalt, at de ville samle ind sammen.
En tur på nettet og Sille var tilmeldt.




Vi har herhjemme haft en snak om hvad Red barnet er
og hvilken hjælp de indsamlede penge kan bruges til.

Sille synes det er så synd for alle de børn der ikke har det godt.
Om det er det lille afrikaner barn med den udspilede mave, den krigsramte pige i Syrien
 eller drengen der bliver udsat for omsorgssvigt i Danmark.
At kunne hjælpe dem betyder meget for Sille.

Desværre skal der rigtig mange penge til, at redde "alle", men
en lille hjælp, bliver til en stor hjælp, når mange står sammen og yder en indsats.
Lige præcis derfor synes jeg, at det var ok, at Sille tog ud med raslebøssen.

Pigerne samlede 2717 kr. ind, super flot.

Den flotte sum udløste en præmie,
en bowlingtur for hele deres klasse,
som de nu glædet sig til.

Det har været en meget lærerig omgang for en 10 årig pige,
at være indsamler.
Hun var så stolt og glad da hun kom hjem
og vil næste år gerne samle ind igen.

Et lille bidrag, gør en STOR forskel.


Selv en dråbe

Bli'r ringe i vandet

Selv det mindste håb

Selv en dråbe

Gi'r ringe i vandet min ven

                             (fra sangen Selv en dråbe)
















2 kommentarer:

  1. Hvor er det flot! Håber du er meget stolt af din søde pige.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Du kan tro jeg er stolt, rigtig stolt af min dejlige datter ♡

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)